Gorące tematy: Ryszard Opara: „AMEN” Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
59 postów 2257 komentarzy

ANTYBAN

babaraba - W przestrzeni mojego bloga zbanowani, czyli odrzuceni z roznych powodow, maja swoja druga szanse na - wyjasnienie sprostowanie dodanie przekazanie obrone . Zamiast emocji proponuje wiec analize oraz rozsadek i wymiane mysli.

ANTYBAN Dzieci na FIMU

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Miedzynarodowy Festiwal Muzyki Uniwersyteckiej jest okazja do wdrozenia najmlodszym zainteresowania muzyka.

 Od lat  na trzy dni w  czasie  Zielonych Swiatek ( w sobote, niedziele i poniedzialek) miasto Belfort organizuje  swoje  "muzyczne swieto" czyli FIMU . Jest nieomal tradycja, ze  na koncerty przychodzi sie  "rodzinami" nawet z bardzo malymi dziecmi. Maluchy nie zawsze  potrafia zachowac powage , lecz to wlasnie one sa najbardziej wdziecznymi odbiorcami muzyki wykonywanej przez  utalentowana mlodziez...

pora na  podwieczorek

Miedzy koncertami byla okazja do poznawania swiata  zwierzat - szczegolnie, gdy tato pokaze i wyjasni tyle frapujacych spraw, jak chociazby  co to jest ta biala  kulka , ktora skacze i wspina sie na  grubego pana....

Dziewczynki wola  ogladac sie i bawic  miedzy soba, a mamy sa wniebowziete!

Nie sposob wytrzymac  na powaznie wiec  na kawalku wolnej przestrzeni dzieci zorganizowaly sobie wspolnie  skoki i biegi .Jedynie czasami  rodzice zerkna, czy  ich pociechy nie oddalily  sie zabyt daleko ...

Wieczorem dziadkowie kupili wnuczkom waty cukrowe i fotografowali  maluchy. Ja takze skorzystalam z tego , ze dzieci wdziecznie pozowaly do zdjacia , zeby utrwalic ta chwile...

Zas te francuskie dzieci przyszly z rodzicami  rodem z  Afryki , zeby posluchac  koncertu grupy muzycznej z Gwinei .

Rodzice lub dziadkowie   tych dzieci o mocno brazowej skorze  prawdopodobnie takze   zyli kiedys w Polnocnej Afryce .

Francuzi takze maja dzieci - lecz ten wspanialy wynik przyrostu naturalnego we Francji jest  chyba jednak dzieki duzej plodnosci emigrantow ...

Dziadek z  wnuczkiem  czekaja na kolejny koncert  w "Kiosku muzycznym" .

Tato( szklanka w reku) i mama tego malucha pija piwko, wiec dziecko  sie poplakalo, zeby wzbudzic zainteresowanie doroslych ....

Mloda francuska rodzina  -  podczas   FIMU.

PS: Wszystkie fotografie powstaly spontanicznie i anonimowo , wiec  czesto  ujecia nie pokazuja  dokladnie  twarzy  fotografowanych osob.

KOMENTARZE

  • @Babarabo
    Zdumiewa mnie szybkość Twoich relacji !

    Bardzo dobrze,że ludzie wszczepiają w dzieci zamiłowanie do muzyki,
    ponoć dziecko jej słucha na każdym etapie życia.

    Nie pamiętam już jakiego kompozytora to dotyczyło,ale mneiejsza o to,kiedyś czytałam,iż wlaśnie słuchając muzyki już w łonie matki,miał zaszczpioną muzykalność.

    Dzieci,które słuchają kojącej muzyki, są spokojniejsze etc,nie na darmo śpiewa im się kołysanki do snu

    Dzięki za kolejny wpis,zostawiam oczywiście pozytywną ocenę,nie wiem,czemu ktoś jedynkuje zachęcanie do wsczepiania zamiłowania do muzyki,chyba to lepsze ,niż np bijatyki na podwórku ?:))
  • uzupelnienie
    Coz , ja tylko obiektywnie sfotografowalam to co widzialam na ulicach Belfortu. I prosze sobie nie wyobrazac, ze trzeba wielkiej fortuny, zeby sluchac darmowego koncertu, zjesc kanapke, czy tez wypic piwo ze specjalnie zainstalowanych na te dni "kioskow".
    Nie trzeba wielkich kosztow, zeby sie cieszyc z zycia i wiosny.
    Bowiem ZAWSZE nalezy szukac pozytywnej strony wydarzen i umiec korzystac z kazdej okazji do kulturalnego odpoczynku.
    Nie znaczy to, ze we Francji nie ma biedy ani problemow, lecz po pierwsze pomoc najbiedniejszym istnieje i jest niezle zorganizowana ( wiedza o tym emigranci, dlatego tez korzystaja z niej na maks),
    po drugie jeszcze tutaj wszystko jakos sie kreci , chociaz Francja ubozeje. Lecz przyslowie chinskie mowi :
    zanim bogaty schudnie, biedny umrze !
  • @Niespodzianka 21:18:34
    Dzieki ci Niespodzianko za pozytywna opinie. Moja babska intuicja mi mowi, ze zla opinie ( czyli gwiazdke) dala mi Kossobor czy inny dyletanto-koltun, ktory uwaza, ze nalezy posypywac glowe popiolem, zlorzeczyc oraz odgryzac sie tylko dlatego, ze ktos pokazuje rzeczy przyjemne zamiast przykrych. Ja takze uwazam, ze nalezy uczyc dzieci od malego, ze powinno sie korzystac z takiej okazji jak FIMU, zeby nasluchac sie muzyki. Moja corka od dziecka towarzyszyla mi w tych muzycznych eskapadach , co pozwolilo mi zblizyc ja do muzyki jazzowej ( w dziecinstwie, kiedy grala na klarnecie obsluchiwalam ja z muzyka klasyczna) oraz sprawilo, ze dzisiaj jest fanka FIMU. Kultura nie znaczy wielkie finanse - wrecz przeciwnie : nowobogaccy parweniusze smiesza brakiem kultury ! Oprocz tego podobnoz muzyka lagodzi obyczaje..
    Pozdrawiam cie bardzo serdecznie ...
  • @babaraba 21:19:54
    "Nie trzeba wielkich kosztów,żeby się cieszyć z życia i wiosny"

    - i to jest to!. Myślę, że u nas jest problem z umiejętnością.....cieszenia się.
    Pozdrówko radosne;)))
  • @prof.HKM 22:29:01
    Dzieki CI za slowa poparcia i odsylam cie do mojego tekstu o FIMU, gdzie wlasnie zamiescilam fragmenty muzyki z festiwalu ..
    Serdecznie pozdrawiam ....
  • @babaraba 23:08:49
    http://www.youtube.com/watch?v=yjvNohMDr7A&feature=related
    Troche jazzu w wykonaniu Francuzow ...
  • @Babarabo
    Dzięki za ten "mały wykładzik" z którym się całkowicie zgadzam !

    Masz rację,że ,żeby cieszyć się z życia nie koniecznie trzeba mieć krocie,
    a zwlaszcza,gdy są tzw imprezy plenerowe wiele rzeczy można zobaczyć i wysłuchać na żywo.

    Poza tym radośc, życia,to w duzym stopniu stan ducha, a ten zależy od naszego pozytywnego nastawienia, nie zawsze jest o nie łatwo,ale przy dobrych chęciach,nawet,gdy się jest pod tzw wozem,to też pozytywne nastawienie pomaga, a gdy jest zielono i ptaki śpiewają,tak jak obecnie,to
    nie jest o nia tak trudno,nawet,gdy los nam nie sprzyja

    Co do komentowania to chętnie to czynię,albo przynamniej Ciebie odwiedzam,a jeśli czasem coś przegapię,to Wybacz proszę,bo to właśnie z gapiostwa wynika,bo na portalu jest tych tekstów sporo i czasem człowiek coś przeoczy

    Zatem miłego nastroju życzę,by było jak nawięcej tych pozytywnych bodźców wokół nas !
  • @Niespodzianka 23:15:59
    Serdeczne dzieki za dobre slowo!
    Coz , wydaje mi sie, ze trzeba nam bardziej walczyc niz zrzedzic, budowac niz burzyc, proponowac niz krytykowac!
    Dzieki tobie Niespodzianko ( i kilku innych pozytywnych duszom ) wierze, ze mozna jeszcze cos zrobic, takze dla Polski ...
    Jeszcze raz baaardzo serdecznie pozdrawiam ...
  • @babaraba 22:03:14
    Osobiście obstawiałabym inną kołtunkę. Jest bowiem na NE osoba, która jedzie nie po tematach, tylko po osobach;) (Też masz u niej bana - hihi). Wybacz offtop.

    5* ja też zostawiam a do tego podzielę się refleksją - warto przeglądać strony miejscowych uczelni. Nasza polibuda organizuje czasem wykłady/seminaria na róóóżne tematy. Większość z nich jest darmowa i publicznie dostępna. Dla dziecka np. prawdziwy, żywy kosmonauta i jego opowieści (plus zdjęcia na całą ścianę) to jest coś wartościowego. Nasz uniwerek organizuje koncerty za symboliczną kwotę lub całkiem za darmo. Nasze miejscowe radio organizuje piknik odkrywców - zbierają nauczycieli, młodzież i naukowców i można przez cały dzień do upadłego robić różne eksperymenty i wiele się przy tym nauczyć.
    Można więc z pożytkiem spędzić czas a "zagonienie" dzieci do muzyki lub ciekawych tematów tylko je rozwija i trzeba być głąbem, by się z tym kłócić.
  • @bez kropki 07:44:12
    Dzieki za "scoop" , mozliwe, ze obwiniam Bogu ducha winna osobe..
    Nie zalezy mi takze na *, bowiem nie zawsze odzwierciedlaja one wartosc tekstu. Fakt, czasami, gdy widze jedna * staram sie dolozyc 5*, lecz udaje mi sie najwyzej podniesc do 2,3*.
    Masz racje, mozna sie uczyc, czy tez korzystac z dobr kultury za male pieniadze. Tu u mnie organizuja rozne "konferencje" , istnieje uniwersytet IV wieku ( z tanimi wykladami) mozna spolecznie spiewac, grac ( w roznych grupach muzycznych i chorach), nalezec za grosze do klubu sportowego ( judo, kolarstwo, foot, pilki recznej, siatkowki, szermierki itp - glownie pod patronatem tutejszej fabryki samochodow).
    Gorzej , ze model spoleczenstwa konsumpcyjnego niszczy radosc i bezinteresownosc zas mlodzi coraz bardziej patrza na otoczke zamiast na wartosci uniwersalne!
    Dzieki za wypowiedz na moim blogu.
    Pozdrawiam serdecznie ...
  • @Iza 08:59:43
    Ja sie nie obrazam, lecz czasami protestuje przeciwko bezdusznemu traktowaniu innego czlowieka. Zdaje sobie sprawe z tego, ze na forum internetowym "buszuja" najrozniejsze inywidua, wiec wszystko jest tu mozliwe . Anonimowosc sprzyja roznym wypaczeniom , zas jednostki zlosliwe i podlawe moga sie tu bezkarnie wyzywac ( pisze ogolnie, nie zas o jakichs konkretnych osobach).
    Poza tym , jezeli mam cos do powiedzenia ( napisania, pokazania) robie to bez wzgledu na krytyke czy tez poklask "tlumow".
    Dzieki za poparcie oraz wpis.
    Pozdrawiam serdecznie.

OSTATNIE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31